Playlist lagu ada dekat bawah.. scroll down la kejap! and activate the playlist untuk lagi syok!:)

Sunday 17 July 2011

My Birthday..( Life Story)

14 July 2011

Birthday ke 15..fuh..haha..hari yang special...mlm 13 julai tuh, gi dinner kat Bandar Baru Bangi. sbgai tnde celebrate birthday aku la.kenapa 13? sbb 14 hb ayah aku buzy..oleh kerana tu birthday aku,so aku diberi kuasa utk pilih nk mkn pe..aku ckp la nk mkn KFC sbb dh lme x mkn bende tuh.SO, gi la warta...kat sane, aku nmpk Cg Zainab,..laju dia jln..haha.mcm kat skola..Aku x smpat nk tegur sbb dia da lepas.. 12.01 haha..wish pertama msuk kat inbox..haha..no one else.of coz la dia kan..haha. 12.08 yg kedua masuk.. pastu tdo la..
Pagi, 14 hb, gi skola mcm biase..smpai je skola, muqri ajak aku angkat kerusi..haha.dia x ingat birthday aku..tpi xpe.aku x kesah. pengawas..buzy..aku faham..Pastu jmpe iqbal..ha, dia ingat birthday aku.bagus..mse nk naek kelas, Sarah wish kat aku, mse tu la bru muqri igt..haha.apelah..Smpai klas, rmai yg wish..THANKS sume!! kat fb pon bnyk wishes.. 
Hadiah? ade la jgak..tpi xyh cite la kan...Sempena umo baru naek 15,Teringat plak cite mse kecik2 dlu.. ZASS
***

2001- First time skola..ke tadika. Tadika Islam Sungai Abong..kat Muar Johor. First day daftar, aku salah masuk kelas. msuk budak 6 tahun punyer..patutla nmpak badan sume besar-besar.(besa la sgt). aku selalu pergi tadika pkol bape entah. tak ingat. Tpi yg aku igt, sampai je tadika, kitorng sume wajib amek kad alphabet pastu hafal perkataan-perkataan tuh kat perkarangan tadika. bunyi loceng, sume beratur kat tempat parking, nyanyi, doa pstu masuk kelas.
   Suatu hari, aku pkai jam yg baru dibeli ke sekola. Pastu ade sorng budak kat belakang aku ckp" Iqbal, Cikgu tak bagi pakai jam dalam kelas laa.." aku pon ikut je la..aku bkak, aku letak dlm beg. Pastu smpai rumah, hilang...adoy..mak aku marah la aku sbb jam tu baru beli..beli kat Jusco klau x silap.
   A few day later, aku nmpk budak tu pegang jam aku.dia dok tunjuk kat kawan dia. AKu pun pergi kat dia, rebut jam aku, pastu aku blah...
tu je yg aku ingat...

2002- Aku berpindah ke Johor Bahru. Aku skola kat Tadika Raudatul Quran. Mse ni aku da umur 6 tahun. Skola ni best..skola swasta.ade karpet, pembelajaran sempoi..Mse ni, aku ingat lagi kwn ketua kelas aku, Razali..dia ske najihah..haha. da reti yea.. Kat tadika tu jgak, aku ade kenal sorang gurl ni, Comel. nme dia Syahira, aku slalu usya dia ..aku xtau kenapa tpi aku ske tengok dia..mse ni xtau ape psl love lagi..Mse Final year exam, aku dpt no 1..haha. Ayah aku bgi remote control car sbg hadiah..kreta tu laju wow...slalu msok longkang mse aku maen..haha.Mse bulan pose plak. aku puase 1 hari penuh for 1 day..haha.pucat giler muka aku.

2003- Msuk Sekolah Rendah..Kelas 1 Pintar. Xde ape pon yg special..Mse tahun tuh, aku jdi Ketua kelas..maybe sbb kepimpinan aku yg menyerlah kot..haha. mse tuh , aku pelat skit..xleh sebut "baldi" aku akan sebut "ballli"..haha.sekarang da ok. Mid Year test, aku dpt no 3, no 2 aku x ingat. tpi no 1 aku ingt. Aisyah. Pandai wow..dah la comel.haha
    Bulan 6, berpindah ke Bangi. Aku skola kat SK Bangi. Kelas 1 setia. Cg kelas aku, Cikgu Raja Khairiah.Mse tu blom kawen lagi. sekarang dah. Final exam aku dpt no 1.haha.. Mse, tu aku start sme kelas ngn Farah Atikah.Smpai la sekarang. [2011]. Puase tahun ni aku puase 1 hari je yg penoh.yg laen sume 1/2 hari.

2004-Kelas 2 Mulia.. mse ni, aku da rse jdi senior skit.sbb ade bdak darjah 1.haha..Mse ni, aku budak baek, klau x silap, aku jdi ketua kelas kot. Sume subjek aku mse ni 90 keatas..Super Score.mse ni jgak la aku dpt adek baru.. Irfan. Puase tahun ni, aku puase 24 hari yg penuh.yg laen  x penuh..

2005-3 Mulia.tahun ni 1st time jadi pengawas. Aku jgak jadi Ketua Pengawas untuk sesi petang. Haha..xde bende pon jdi pengawas darjah3, sume bende kne cikgu suroh.Tpi kelebihan aku mse bce doa kt perhimpunan. Klau diikutkan, sume pengawas xnk bace doa. SO, dengan menggunakan kuasa aku, aku telah menguatkuasakan jadual bce doa yg aku buat sendiri..Sume pengawas terpaksa ikut.ha, settle masalah. Start tahun ni, aku puase penuh..alhamdulillah

2006-4 jupiter.Msok ke tahap 2. excited giler sbb ade matapelajaran tambahan spt ; Kajian tempatan, Kemahiran Hidup, Sivik dll..tahun ni aku still Jadi Ketua Pengawas utk sesi petang..Ketua Pengawas utk sesi pagi mse tuh, Amzar..aku nmpk dia perh..gempak dow..elite,segak,berketerampilan.msti rmai bdak ske kat dia..haha.aku un psg la angan2 yang aku anggap mustahil nk jdi mcm dia..Thun ni jgak aku mle jadi gemok..xtau sebab apa..Tahun ni, aku first time gi kem, 16,17,18 jun kat Hutan MINT..Besz woah..ade flying fox, kayak dll..pastu a few week lepas tuh, aku terpilih mewakili sekolah ke KEM INTEGRASI DAERAH HULU LANGAT..ha, besz.

2007-5 Jupiter .Msuk sesi pagi. Aku jdi AJK pengawas je sbb Ketua pengawas mestilah drjh 6. Tahun ni, aku terpilih mewakili negeri ke PROGRAM EKSPLORASI KECEMERLANGAN ANAK-ANAK PEDALAMAN PERINGKAT KEBANGSAAN 2007.. aku xtau la knape nk anak-anak pedalaman, dia kontinjen Kuala Lumpur pon ade gak.. Program ni bertempat di Wilayah Persekutuan Labuan. Tiket flight, penginapan, makan sume Kementerian sponsor..haha.bahagia.gi sne, ade ceramah, LDK, Pastu lawatan ke KoleJ Matrikulasi , Universiti Malaysia sabah, Muzium Marin dan TUDM labuan. Asal x besz la kan..haha. Mse ni pun aku jadi ketua utk grup aku yg ade 15 orng..Rmai kwn aku kenal dari pelbagai negeri. Tpi aku x phm ape bdak sabah ngn sarawak ckp..pelik..haha Sblum balik, aku bli banyak coklat.

2008-6 Jupiter, tahun UPSR, aku x cuak sbb da redi..haha(UPSR je pon). Tahun ni aku telah dilantik sebagai Ketua Pengawas SK Bangi. Tahun ni banyak pertandingan aku msok, Slah satu nyer, pertandingan APICTA. Peringkat kebangsaan.Pertandingan bwat blog..Skola aku anta 2 team, tpi team aku anta blog kosong..haha.sbb aku x reti nk wat blog..Team yg 1 lagi, dapat no 5..Diringkaskan cerita, da smpai bulan 9. UPSR..Mse tu jugak la mak aku bersalin..tpi dia bersalin 3 hb 9..UPSR start 9 hb.mse tu jgak bulan pose..Adoy.Balik skola, aku akan panaskan ikan bakar kt dlm oven, sediakan nasi, dan hantar  nasi kat mak aku dlm bilik..everyday mc m tuh.tpi xpe apela sgt klau nk dibandingkan dia jge aku dari kecik..smpai la mak aku sembuh. Ni pun sbb dia bersalin kne operation..bukan normal..
Dpt result, aku dpt 5A’s alhamdulillah..Dpt la Fon baru yg aku guna sampai sekarang, Mohon MRSM, dpt kat Kuala Klawang, Negeri Sembilan..Tpi aku tak pergi..haha. Smpai tu je lah kot. Cite mse skola menengah banyak sangat.bole wat novel.

No comments: