Playlist lagu ada dekat bawah.. scroll down la kejap! and activate the playlist untuk lagi syok!:)

Sunday 24 July 2011

Hari Sukan JESS 2011

Hari Sukan telah berlansung..Yakni pada 23 Julai 2011. Hari sukan tahun ni diadakan di Stadium MPKJ Seksyen 15 sama macam tahun lepas. Pagi tu, bangun excited plus cuak..Ha, sebabnya, aku ambil bahagian  dlm acara hari sukan tuh.
Pagi bangun pkol 6, mandi, siap-siap bertolak dari rumah pukul 6.50. Singgah kat petronas Seksyen 15  beli la sarapan ringan dan juga air isotonik. Smpai stadium, trus berkumpul ngan budak kepo lain, buat lah formasi 2 , 3 kali.. Still tak mantap. ye lah kan, berlatih dengan ahli full dan fixed position pun baru 3 hari. Mse berlatih, aku nampak "angel" pnyer pasukan dekat sebelah polis. Tpi aku terpaksa buat donno je sbb, time aku pandang dia, dia pandang tempat lain. Lagipun, aku ade pasukan yang perlu dikendalikan. Tak lame lepas tuh, Sume kontinjen masuk trek. Ariq baca doa bagi semangat skit. Mse tuh, ape yang ada dalam fikiran aku ialah, arahan-arahan yang akan aku bagi. Aku cme ingat tuh je. Aku x peduli selain dari bende tuh sbb kalau aku salah bagi arahan, semua kucar-kacir. Smpai turn kitorng, kitorng pun perform la our best, tapi mse latihan, lagi cantik dari nih..haha.


Last-lastm dapat la jugak nombor 2. Alhamdulillah. Thanks la semua. Semangat korng memang patut dipuji. Aku mintak maaf klau aku bagi arahan x gempak, korang memang the best, thanks sekali lagi atas komitmen yang dicurahkan.
Lepas tuh, aku tukar baju, untuk acara 4x100. Aku jdi 1st runner@ starting.. Starting da ok la..Aku dpt lane ke-7 or ke -2 dari luar.Lepas je lari. aku x sempat nk tengok teammate aku lari sbb aku penat sangat.
Lepas tuh, aku berkejar untuk ambil pingat. Aku dapat menyumbangkan Gangsa untuk rumah biru dalam acara Merejam Lembing. Tak lama selepas itu, aku masuk trek lagi. Kali ni untuk acara 4x400. Aku hadi last runner. 300m pertama still bole mantain 80% top speed, although x dapat kejar afiq kat depan, aku still boleh la mantain no 3, sbb masa receive baton tu pun aku kat position no 3,  100m terakhir, kaki aku rase lain macam,aku still x penat tapi kaki rase berat.. aku tengok belakang. Rumah kuning da dekat. Paksa la jugak lari. 50m terakhir, aku pasrah, kaki aku berat nak mampos..  terpaksa biar rumah kuning no 3, lpas je finish line, aku stop la..pastu kaki xleh gerak.cramp. sakit.rase mcm otot tertarik dengan ape entah. Mse tu Sarah dtg kat aku.dia suruh aku duduk.aku cakap xnk.aku nk jalan gi kat beg. Tpi xleh, kaki sakit sgt. Pastu Daniel dtg. Dia tiolong tolak kaki aku. Sarah pulak tolong kipaskan aku ngn ape entah.aku x ingat. Pastu aku marah dia sbb aku rimas dgn kipasan dia tuh. Tpi skrng aku faham ,dia hanya nk tolong aku.Sorry Sarah.Lepas tuh, Ahli PBSM datang. dia sapu cream ape entah. Panas giler kaki aku.aku tanya la, xde ke yg spray sejuk tuh. Dia kate yg tu x elok. Then, DB tolong aku jalan grak gi belakang kompleks,dia spray yang dia punyer tuh. Baru lega skit. hen dia blah mcmtuh je..Kaki aku still sakit. Kat blakang tuh, adi ramai jgak la orang-orangan. Tpi xde sorn g un kawan aku. Sarah stay situ. aku suruh dia gi, dia xnk. Dia kata, dia akan pergi kalau ade kwn aku dtg utk jge aku,tunggu punyer tunggu xde jgak, last-last aku sendiri jalan gi bwh khemah peserta. kat situ ade arif, ade iqbal hakim. Oleh aku dah ada kawan, Sarah pun pergi la kat Dania.
Tengok acaran tarik tali ngn iqbal, haha..Rumah Biru Juara!!! pastu naek atas, Join Pasukan Sorak Harun..haha.gempak ah.
Lepas tuh, acara penyampaian hadiah, Biru Dpt no 4..adoy.sedih.Xpe redha,..Balik tuh tumpang Cg Yazid, 
Smpai rumha, Tido....




aT The End oF tHis dAy,SoMetHing HaPpeNs......

No comments: