Playlist lagu ada dekat bawah.. scroll down la kejap! and activate the playlist untuk lagi syok!:)

Monday 11 July 2011

kisah tiga Sahabat dari Malaysia, Australia dan Indonesia

Ade tiga orang sahabat.. Seorang dari Malaysia, seorang dari Australia dan yang lagi satu dari Indonesia. Pada suatu petang, mereka telah berpakat untuk memancing di sebuah sungai. Ketiga-tiga mereka melemparkan umpan masing-masing dan duduk bersebelahan antara satu sama lain di gigi air sementara menanti umpan dimakan ikan.
   Sambil menunggu, orang Australia tersebut mengeluarkan epal dari begnya, dimakan sedikit kemudian dicampakkan ke dalam sungai. Dia mengulang perbuatannya beberapa kali. Orang Indonesia itu bertanya ;
" Kenapa kamu campak epal itu?  masih banyak isi yang boleh dimakan.."
jawab orang Australia itu:
" Tak mengapa, di negara saya ada banyaaak Epal, campak satu, ada banyak lagi.." terang orang Australia itu dengan bangganya.

Tidak lama kemudian, orang Indonesia tersebut mengeluarkan sebatang rokok Gudang Garam. Oleh kerana tidak mahu kalah dengan orang Australia itu, dia menghisap sedikit, kemudian mencampakkan nya ke dalam sungai. kemudia menghisap batang rokok gudang garam yang baru. Dia mengulang perbuatannya beberapa kali. Orang Australia pula bertanya kehairanan :
" Kenapa kamu campak rokok itu? bukankah ia masih boleh dihisap?
jawab orang Indonesia itu:
" Tak mengapa, di negara saya ada banyak Gudang garam. Campak satu ada banyaak lagi.." Mereka pula berpaling kepada orang Malaysia yang sedang bersandar di sebatang pokok lalu bertanya serentak:
" Hey orang Malaysia, di negara kamu pula ada apa?"
Orang malaysia itu tidak terus menjawab, dia perlahan-lahan bangun dan berdiri di belakang orang Indonesia itu dan menolaknya ke dalam sungai. Orang indonesia itu terkapai-kapai di dalam sungai.
Orang Australia itu kehairanan dan bertanya:
"Kenapa kamu campak kawan kita dari Indonesia?"
Orang Malaysia itu menjawab:
" Di negara saya ada banyaaak orang Indonesia, Campak satu ada banyak lagi..." :-)

No comments: