Playlist lagu ada dekat bawah.. scroll down la kejap! and activate the playlist untuk lagi syok!:)

Sunday 3 July 2011

Kerja Kursus Sejarah Ting 3 2011

Mse mula-mula dpt tugasan dari cikgu, aku da agak bende ni agak susah.. hurm, so aku bincang ngn kwn tnye pendapat, ramai yang nk buat pasal MPKJ dan DBKL. tapi, aku nk something yang lain dari yang lain, yea, haha, korng kenal aku kn? aku ni jenis yg nk sume bende tu terbaik. aku xnk wat sumting sebab follow orang lain buat.
Bulan pertama berlalu aku still x dpt pikir nk wat psl ape. Ops, lpe nk bagitau, tajuk Kerja kursus sejarah tahun ni, "Institusi Pentadbiran Tempatan".
Bulan kedua still sama..
Da tinggal appx 3 weeks sblm deadline, tiba la cuti pertengahan tahun. Mse tu la aku start pikir nk wat ..
On da way balik kampung ke Kota Bharu Kelantan mse cuti tu, lalu banyak kawasan felda kat Pahang.. Mse tu la Mentol Fikiran aku menyala

ye, minda aku pkai flourescent bulb. Save energy.
Aku terfikir, ape kata klau aku buat pasal FELDA?
That's interesting..
Sbb bile sebut felda, aku akan terfikirkan Kelapa Sawit je..
and I wonder, ape yg ada disebalik kelapa sawit tu?
Ape sejarah penubuhan dia?
So,aku singgah la jap kat slh satu FELDA

Sori gmbar x clear sbb upload yg low resolution

Smpai dari kampung, aku start wat reserch kat internet..
Hasilnya. terhasil lah kerja kursus setebal 105 mukasurat.
And, ape yg lebih penting ialah:
"kerja kursus dan research yang aku buat telah merubah anggapan aku terhadap FELDA buat selamanya"

No comments: